torsdag 2 april 2020

Fixa ditt rum i "nya" Pixlr E


Under året har vi ofta använt Pixlr för bildredigering och montage. Nu har programmet precis genomgått en stor förändring. Är den till det bättre? Det blir dagens uppgift för er att utforska. Ni ska göra det genom att använda en av era egna perspektivbilder och fixa med den.

Öppna bilden i Pixlr och testa till exempel att;
  • beskära 
  • öka ljus och kontrast
  • ta bort färgstick
  • rensa upp, sudda rent eller frilägg ytor 
  • färglägg 
  • klipp in möbler och andra föremål (googla på png-filer med det ni vill ha som lamp, chair, sofa.png osv, så får ni färdiga frilagda bilder att klistra in)
  • Tapetsera? Hm, det är en utmaning - någon som kan fixa det och berätta?
Jag håller på för fullt med min bild och jag kan erkänna att det inte är helt lätt. Men om ni gör ett försök, sparar det och skickar in så är jag nöjd och det ska ni vara själva också. Grymt bra jobbat de här sista veckorna. Kämpa på - nu tar vi påsklov snart!

                                                      Så här såg den ut från början

Här har jag vänt den och beskurit 
......fyllt i linjer och ytor....

                                           .....importerat png-filer med möbler och lite annat....

                                                    ......lagt till lite utsikt och en affisch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar